Enhedslisten gør klar til at vinde flere pladser i Svendborg byråd

Pressemeddelelse – generalforsamling i Enhedslisten Svendborg lørdag 24/3  ’12

På generalforsamling i Enhedslisten blev Jesper Kiel valgt som spidskandidat i Svendborg Kommune til kommunalvalget i 2013. Samtidigt udpegede generalforsamlingen allerede nu fire øvrige kandidater.

Enhedslisten vil arbejde for at den seneste tids fremgang, bliver omsat til ekstra pladser i byrådet og opstillede derfor allerede nu : Gonzalo Carrillo, Susanne Gustenhoff, Knud Clemmensen og Vibeke Syppli Enrum. Der vil blive opstillet flere kandidater til næste år, hvor den rækkefølgen også vil blive besluttet.

– Vi fik mange stemmer til folketingsvalget, vi er blevet over 100 medlemmer, så vi tror på at vi kan vinde flere pladser i byrådet og der er vi i fuld gang med at forberede forklarer Enhedslistens spidskandidat Jesper Kiel, som også vender tilbage til byrådet i løbet af april.

Generalforsamlingen valgte også et styrket arbejdsudvalg, som nu har 5 medlemmer mod tidligere 3. Det er fortsat Karin Jørgensen som er afdelingens kontaktperson.