Enhedslisten bakker Ventreborgmester i Svendborg op: Flygtning skal have lov at bo i tomme lejligheder!

De tomme lejligheder i Skovparken skal selvfølgelig kunne bruges til at huse flygtninge mener Enhedslisten i Svendborg og tilslutter sig derfor borgmesterens kritik af integrationsminister Manu Sareen. Ministeren har givet Svendborg Kommune afslag på at kunne placere flygtning i de tomme lejligheder i Skovparken i Svendborg, fordi kvarteret er registreret som ghettoområde.

– Jeg synes ghettolisterne er tåbelige, de skaffer jo hverken folk arbejde eller sikrer bedre integration. Derfor er det også skrup skørt, at en række lejligheder skal stå tomme alene på grund af et mærkat, hvor der står ghetto. Alternativet er jo alle mulig midlertidige og ringere boliger. Området ved Skovparken har mange erfaringer med integration, så jeg ser ikke nogen problemer i at flygtninge kommer til at bo der. Men det er selvfølgelig en opgave vi skal samarbejde med boligforeningen om, forklarer Jesper Kiel byrådsmedlem for Enhedslisten

Jesper Kiel vil nu rette henvendelse til Enhedslisten folketingsgruppe, for at få lagt pres på ministeren om at ændre beslutningen.

Se (kræver abonnement).