Randersforslag fik kold skulder i Svendborg

DF havde copy-pastet frikadelleforslaget fra Randers til Svendborg Byråd, hvor det på mødet tirsdag 26. Jan fik en kold skulder. Alle andre end DFs to enlige mandater stemte imod forslaget og der var bred enighed om at ansvaret ligger fint placeret hos de lokale institutionsbestyrelser.

Byrådsmøde 26. januar 2016

– Vi valgte faktisk slet ikke at kaste os ud i en debat om forslaget. Forslaget er så åbenlyst unødvendigt og udtryk for mistillid til de lokale bestyrelser i institutionerne. Vi har en rigtig god mad og måltidspolitik i kommunen, som kommer med gode anbefalinger, der lægger op til, at forældrebestyrelser/forældre kan bruge dem til at diskutere og finde deres egne holdninger ifht. gode sunde madvaner.

Det væsentlige er netop god og sund mad, og her kan man godt stille spørgsmålstegn ved om det overhovedet er særlig sundt for helt små børn med større mængder af svinekød! Som det ser ud nu i dagtilbuddet har ingen fravalgt svinekød, så det er en helt unødvendig mistillidserklæring og utidig omhu fra DF’s side at de stiller deres “frikadelleforslag” forklarer Enhedslistens medlem af Udvalget for Børn og Unge Susanne Gustenhoff.