Enhedslisten gør klar til kommunalvalg 2017

Enhedslisten Svendborg holdt lørdag 19. marts den årlige generalforsamling. Her valgte man Jesper Kiel som partiets spidskandidat og dermed partiets bud på en kommende borgmester til kommunalvalget 2017. Til efteråret vil et medlemsmøde vælge de næste fire kandidater på listen, så Enhedslisten er klar med de øverste fem kandidater.

Pressemeddelse 19. marts 2016

Gennem det næste år vil der så blive diskuteret visioner og fremtidig kommunalpolitik på medlemsmøder, så Enhedslisten vil være klar med de kommunalpolitiske visioner og til at gøre hele kandidatlisten færdig på næste års generalforsamling.

Jesper Kiel siger:

• Vi går naturligvis efter, at Enhedslisten igen får et godt valg, og at der kan blive et nyt flertal uden om den borgerlige blok. Der er virkelig behov for, at Svendborg satser meget mere på natur og miljø, og så skal vi væk fra de årlige nedskæringer på velfærden. Det kræver, at Enhedslisten bliver styrket, og at der bliver et nyt flertal i byrådet.

Enhedslisten udpegede en ny kontaktperson, efter at Marianne Pacarada havde valg at træde tilbage. Det blev Steen Mikkelsen fra Stenstrup, som blev ny kontaktperson og kommer til at stå front for det, der svarer til Enhedslistens bestyrelse: Arbejdsudvalget på 8 personer.

Steen Mikkelsen siger:

• Det bliver et spændende år med mange diskussioner om både lokale visioner og kamp mod den borgerlige regerings asociale politik. Jeg håber, at flere vil melde sig ind og være med. Det er i løbet af det næste år, vi sætter holdet til kommunalvalget, så det nu, man har mulighed for at være med til det.