FLUG er en del af det kulturelle mijø i Vestergade i Svendborg

Enhedslisten vil sikre det kulturelle miljø i forbindelse med ny lokalplan for bycenter

Enhedslisten have sikkerhed for at det kulturelle miljø med blandt andet FLUK (Fyns Laboratorie for Ung Kunst) ikke bliver hjemløse i forbindelse med ny lokalplan for bycenteret.

Derfor foreslår Enhedslisten på kommunalbestyrelsesmødet 28/2 23:_

– Da vi finder det yderst vigtigt for byen og det kulturelle miljø som er opstået i og omkring vestergade 24-26, se evt. høringssvar 7.

Foreslår Enhedslisten:

• at vi sætter det som betingelse for at lave lokalplanen for et nyt ”bycenter”, at den dialog som pt. foregår mellem bygherrer og de involverede parter i baghusene, bliver konkrete ved at der bliver lavet bindende aftaler for hvordan de forskellige aktører kan fortsætte med at bo til leje i Vestergade 24-26

Der er en række mindre kulturelle aktører og mindre virksomhed i baghus og sidebygning i Vestergade 24-26

Nuværende bygningsmasse i Svendborg Bycenter

I projektmaterialet for ombygning af bycenteret er der lagt op til at de nuværende baghuse og sidebygninger i Vestergade 24-26 nedrives for at give plads til parkeringshus.

Nyt projekt for Svendborg Bycenter