Læserbrev: “De u-vise vismænd” af Anne Behr

Vismændenes argumentation for ikke at flytte offentlige arbejdspladser til provinsen lyder mildest talt u-vis og kortsigtet.!

De argumenterer rent økonomisk og siger: Det bliver for dyrt og vil samtidigt skævvride prisniveauet på huse og føre til højere lønkrav i lokalområderne!!!! Omvendt kunne man sige, at husene igen bliver mere værd, og man kan atter få lån i bankerne.

Det er det, andre kalder for udvikling. Har vi råd til, og skal vi bare se til, at store dele af DK bliver fattigere og tømmes for mennesker i takt med, at infrastrukturen – arbejdspladser, skoler, biblioteker, off. Transport og andre selvfølgelige serviceydelser – bliver beskåret, så det ikke er muligt at opretholde et normalt moderne liv og følge med udviklingen, fordi man bor på landet?

Vil vi virkelig bo i et land med store befolkningskoncentrationer og imellem dem den næsten mennesketomme provins.?

I mange år var vi vant til en ret ensartet boligstruktur, med samme muligheder næsten overalt. Danmark med sin størrelse og rigdom må have råd til at holde liv i hele landet,

Det kræver en politisk beslutning, der ikke kun ser på økonomien, men tager det samfundsmæssige og menneskelige aspekt i betragtning, som i det Danmark vi kendte!

Anne Behr, Nyvej 60 D, 5762 V. Skerninge

medlem af Enhedslisten.