“På Flugt For Livet”

Pressemeddelelse d. 23 oktober 2012

Torsdag den 25. oktober afholder Anti-Racistisk-Netværk (ARN) offentligt møde om Flygtninge.

Erik Hansen fra “Bedsteforældre for Asyl” holder foredrag med titlen “På Flugt For Livet”.
Erik Hansen har i de senere år beskæftiget sig en del med flygtninge i de danske flygtninge-lejre – især børnefamilierne. Det er primært sket gennem foreningen “Bedsteforældre For Asyl”. Han har lært mange flygtninge personligt at kende og er dybt bekymret over den måde, hvorpå man i Danmark behandler disse mennesker i nød. “Flygtninge er nogle af de mest udsatte mennesker i det danske samfund”, udtaler Erik Hansen.
Erik Hansen er overbevist om, at de færreste danskere ved, hvad det er for rædsler flygtningene er flygtet fra og hvordan deres tilværelse er i de danske asyl-centre. Under foredraget vil han fortælle om flugt og flygtninge.

Foredraget tager udgangspunkt i hans egne oplevelser som barn under 2. verdenskrig. Derefter skildres nogle menneske-skæbner blandt nutidens flygtninge.
Efter foredraget er der mulighed for debat.

Arrangementet finder sted kl 19 i Metal Sydfyns lokaler, Brogade 7-9, Svendborg. Der er gratis adgang og alle er velkomne.