Skuffende ministersvar om efterlønspenge

Pressemeddelelse 19. november 2012

Det er meget skuffende, at beskæftigelsesministeren ikke vil gøre noget ved at nogle borgeres efterlønspenge ender i kommunekassen, mener Enhedslisten, som nu vil rejse sagen i folketinget for at se om der kan skabes flertal uden om ministeren.

Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen har svaret på henvendelsen fra et flertal af medlemmerne i Svendborg Byråd, men svaret er kort sagt, at bekendtgørelsen lever op til loven og at hun derfor ikke har planer om at ændre bekendtgørelsen.

• Jeg synes svaret er skuffende, men nu vil vi afprøve sagen i Folketinget. Ifølge Fyns Amts Avis omtale af efterlønssagen kom der meldinger fra Venstre og Dansk Folkeparti, hvor de tog afstand fra at kontanthjælpsmodtagere kunne miste deres efterlønspenge. Hvis partierne bag beskæringen af efterlønnen mener der er sket en fejl, så må de vel være med til at rette den forklarer Jesper Kiel, som har kontaktet Enhedslistens Socialordfører Finn Sørensen for at få bragt sagen op i Folketinget.
Bilag Størrelse
Svar fra minister.pdf 59.75 kB