Betonbrutalis slår til igen

Det virker som om , at der er fæl karl ved navn betonbrutalis, der har taget magten over Svendborg by.  Hvis der en nogen med penge, som vil klaske et antal betonklodser i form af boliger ned i byens få grønne og frie rum, så bliver der straks givet grønt lys. Senest valgte Socialdemokratiet, Venstre og Konservative at sætte gang i en lokalplan med massivt og højt byggeri i parken ved den gamle amtmandsbolig på Tvedvej 2. Man lytter stort set ikke til høringssvar og/ eller reducerer væsentligt i investorernes hede drømme.

Af Jesper Kiel, byrådsmedlem for Enhedslisten

Jeg forstår godt at man vil have flere boliger i byen, men hvorfor er man fuldstændigt ukritiske og åbner op for op til 4 etager og meget massivt byggeri?  Man kunne sagten inden for de nuværende rammer med en bebyggelsesprocent på 40 % have åbnet op for byggeri, som tog hensyn til omgivelserne og levnede mere plads i gamle park for offentligheden.

Efterhånden, som Skerbæks massive byggeri tårner sig op på Jessens Mole, skulle man tro, at byrådsflertallet blev klogere. Men nej, investorerne og betonbrutalis fortsætter med at regere byen.